Snavs brillerer med alsidigt album

Snavs leverer på sin debut et af årets fedeste albums.

1792
Visninger

Snavs er en af Danmarks største elektroniske stjerner, og måske den allerdygtigste producer vi har herhjemme.

Nu har han endelig sluppet sit debutalbum løs – og Andreas Holdø, som Snavs i virkeligheden hedder, skuffer ikke!

Vi ligger ud med en storslået intro, der meget oplagt hedder “2018-Intro”. Her får vi en smagsprøve på smuk future bass. Den stil fortsætter på det næste nummer, “Turn Left” med WiDE AWAKE.

Derefter viser Snavs sig, som vi i første omgang lærte ham at kende. Med en gang hård trap på “Rupture”, og så får vi hans collab med Stoltenhoff, “Light It Up”, der har samme titel som et Major Lazer track, og i droppet også godt kunne minde lidt om et!

Herefter kommer et af mine personlige højdepunkter på albummet. Det svært-definerbare “Break Up The Sound” med Zookeepers, der er melodisk i sin opbygning, men i droppet ændrer sig til noget, jeg aldrig har hørt lignende. På den gode måde, altså!

Flydende genrer

Det, med at have svært med at sætte en genre på Snavs, fortsætter med at være svært hele vejen igennem albummet, også på “Won’t Let Us”. Grænserne mellem dubstep, future bass og trap bliver meget flydende på Snavs’ produktioner.

Alsidigheden fortsætter på “Friends” med Fabian Mazur, hvor vi ser en mere afdæmpet udgave af Snavs, inden vi kommer tilbage op i gear med en gang future bass på “Get Away”, der flot fremviser, at Snavs med tiden har forfinet sin evne til at arbejde med vokaler i sin musik.

Herefter skrues der atter op for originaliteten på “MSN”, der bedst kan beskrives som en fusion af tech house, trap og hardstyle. Det lyder umiddelbart underligt, men det fungerer faktisk.

Vi fortsætter med at hoppe videre i genrerne på “Elevate”, som jeg ser som et friskt og anderledes take på den for tiden meget populære psy-trance-bølge.

Tilbage på hjemmebanen

Lidt mere familiært virker “Blow Up” med Nonsens, der formår at fremhæve de bedste aspekter i både Snavs og Nonsens. Fantastisk at se nogle af dansk bas-musiks største navne samarbejde!

Herefter følger Doña. Der er egentlig ikke noget at udsætte på numrets produktion. Men det er alligevel efter min mening det svageste track på albummet. Men jeg har heller aldrig brudt mig om hele latin-bølgen, så måske er det bare derfor.

Vi slutter, hvor vi startede – med smuk, smuk future bass. Her er Snavs virkelig på hjemmebane, og eksekveringen er mesterlig!

Et helstøbt album

Samlet set efterlader “SS18” et helstøbt indtryk. Vi får set rigtig mange sider af Snavs, og det er enormt alsidigt. Ikke på et eneste tidspunkt undervejs kedede jeg mig det mindste.

Jeg tror personligt, at dette album kan løfte Andreas Holdø endnu længere op i det elektroniske hierarki. For det viser i den grad, at Snavs er mere end en døgnflue med et par releases på Spinnin’ under bæltet.

Herfra skal anbefalingen lyde at lytte fra ende til anden – uden at spole og skippe. Albummet er opbygget så godt, at det giver en helt speciel oplevelse, når man overlader kontrollen til Snavs i de 39 minutter, “SS18” varer.

DØ CHEF DØ: “Vi leverer ikke kunst – det er et cirkus”

Tinderbox 2018: Lørdagen bød på stor varians og Tiesto som lukkenavn